Sylvester Stallone <3

Så jag har haft ena foten i graven hela helgen (värsta febern och snuvan).
 
Så på fredagen så var min kaveri Pinja ti mig, å vi såg på Rocky!(1976) och den var ju helt jätte bra! Så Rocky Balboa är en boxare i Philadelphia och är väldigt ensam. Han bor i en liten legenhet med sina två sköldpaddor och sin guldfisk... ja han är väldig ensam. och när han slumpmässigt blir utvald att få möjlighet att boxa mot The World Champion Apollo Creen börjar saker hända! Älskar den här filmen altså!
 
Å sen på Lördag så var jag typ död, kunna inte gå/stå upp mer en 20 sekunder. Så jag låg bara i sängen och såg på dom andra 5 rocky filmerna, hela lördagen. Jag älska den första Rocky filmen, den kommer helt klart med på min lista av favorit filmer! Fighten i Rocky 2(1979) var jätte bra och filmen i heltet var bra. Men sen Rocky 3:an och 4:an(1982 och 85) var så där nåja, det blev lite enformingt och förutsägbart. Men Rocky 5(1990) som sägs vara den dåligaste Rocky filmen, tyckte jag var helt ok... det fanns inte nån såndärn BIG FIGHT(i ringen) i slute som alla andra har. Vilket var helt nice, efter jag sett 4 andra filmer back2back med helt samma slut, typ. Rocky Balboa (Rocky 6 2006) som kom ut 16år efter rocky 5, är den absolut sista Rocky-filmen (som Stallone medverkar i), vilket går helt bra för mig! Rocky 5 var inte den bästa och Stallone var inte heller glad med att sluta Rocky med den filmen så han bestämde sig för att se till att Rocky sku ta slut med en bra film! Och han lyckdes, jag tycker mycket om Rocky Balboa. Det är kanske den andra bästa efter Rocky 1.
 
Så efter alla Rocky filmer så hadd jag förälskat mig i Sylvester Stallone, så på Söndag så såg jag på alla Rambo filmer, såklart!
 
så den bästa Rambo är precis som med Rocky;sarna var den första filmen: First Blood!(1982) 
Så John Rambo är en krigs veteran som krigat i vietnam, men han är inte vilken veteran som helst utan nån värsta speciall sektor badass krigar veteran (#thebest). och han har några Medal of Honor och några Purpurhjärtan och en massa sånt... en krigs hjälte helt enkelt. Men tyvärr så har han blivit lite grann "fuck'd up" i hans huvud efter alla hans år i krig. Så rambo är då tillbaka i USA och han bara går snällt på sidan av vägen och så kommer polisen och frågar om man vill ha en lift till andra sidan av byn, men Rambo är hungrig och vill fa nånstans som han kan ta nå och äta, men nej det får han inte för herr polis. och bara för att Rambo inte vill lämna byn före han har fått något att äta så arresterar herr polis Rambo. JoNej, det borde han inte ha gjort!
 
Rambo: First Blood part II(1985) var(var/är? idunno) inte lika bra som dens föregångare, men den är inte dålig! Han far på ett mission att rädda några POW i vietman och shit happens! Pretty Cool. Rambo 3(1988) var helt sådär nåja...alltså den var nog cool, Rambo är alltid BADASS! han skall rädda hans ända vän som blivit fångad av ryssar. jag sku nog sej att 3 kanske är semst(#idunno). Rambo (Rambo 4 2008) 20 år efter förra filmen och nu rätt så medelåldriga Ramdo bor i Thailand med sin båt och fångar ormar med sina bara händer som en BADASS! (#asalways) och jo jag tycker att Rambo 4 är den näst bästa Rambo filmen, efter First Blood. om det är sant att det är så vet jag ej. 
 
 
nåman jo... jag tycker att alla måste se både Rocky och First Blood före man dör! åtminstånne Rocky! och om du har möjlighet och tycker om 70's 80's action, ha ett Rambo maraton, gör det! Jag ångra det inte! och ett Rocky maraton är det inget fel på heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback