Ny juttu! (den här veckan #1)

Okej så nu skall jag börja med ny juttu: Den här veckan! Så på slute av varje vecka så skall jag skriv hit på blögg'n min vad för filmer jag sett. Varför? jaa ingen anning. Om jag factiskt lyckas att skriv DHV varje vecka... det får vi se.
 
( * = inte första gången, sett filmen förut)
  • Cliffhanger - 1993
  • Cop land - 1997
  • Demolition man - 1993
  • Lock up - 1989
  • Hypnotisören - 2012
  • Beautiful creatures - 2013 
  • A clockwork orange - 1971
  • *Frankenstein - 1931
  • *The shining - 1980
  • *Titanic - 1997
 
så 4st filmer med Mr.Stallone jo man såg ju alla Rambon och Rockyn(som jag skrev om i mitt förra inlägg) å ja hadd inte ennu fått nog av Stallone. Men nu har jag sett alla hans "top" filmer, så vad skall man göra nu? Min favorit av dom 4 som är på den här listan, oj det är svårt att välja mellan Cliffhanger, Cop land och Demolition man! alltså alla är i helt olika genre (action, drama och humor), så ja vet ej. Dom är alla 3 väldigt bra!
2st Stanley Kubrick filmer ojoj jag viste ens att han gjort The shining förren idag nåja man lär sig nya saker hela tiden! The Shining är nog inte på min lista av filmer som man vill se på igen, men min kaveri Pinja villa se på den så jo, inte kan man säga nej till lite Jack Nicholson.
Hypnotisören i ett ord: tråkig!
Så man var å se på Beautiful creatures igår (lördag) med Fia och en hel hög trevliga Pargasbor. Den var ok, lite fånig efter att man sett på filmer som A Clockwork orange. Ja skulle heldre villa se på något som The Last Stand eller Silverlinings Playbook men man får ej alltid som man vill när man är med 6 andra på bio. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback