The Awesome Dead! (spoiler free)

Hallodär Blåbär!
 
Jag skall nu berätt åt er vad jag tycker och tänker om The Walking Dead!  Så jag har sett på alla avsnitt som har kommit ut hittills! (till Season 3 Episode 10) Och jag är ganska så säker att jag kommer å se på alla avsnitt som någonsin kommer om det håller sig någonstans nära så bra som det är nu! 
 
 
 
Säsong 1
Okej så det börjar med att Rick Grimes(huvudpersonen, är på bilden), som är en polis, blir skjuten och hamnar i koma på sjukhus. Rick vaknar upp ur koman och stiger ut ur sitt rum och märker att hela världen har gått åt skogen! Så med hjälp av ett par andra överlevare kommer Rick upp på sina fötter igen och går en Quest att hitta sin fru och son. Som han är övertygad att fortfarande lever där ute någonstans.
Jag älskar den här säsongen. Det är alltid något nytt och man vet aldrig vad som kommer att hända. Dom springer runt överallt i letan på säkerhet och svar. och säkerhet inte bara från Zombisarna utan också från andra överlevare.
 
 
Säsong 2
Rick och gruppen med överlevare blir förda till en farm som otroligtvis inte har påvärkats av zombie invationen, när en av Ricks grupp i misstag blivigt skjuten av en de övelevande från farmen. Rick's grupp försöker komma överens med Hershel(ägaren av farmen) och hans familj. Och försöker se förbi deras olika syner på hur man skall handskas med Zombiesarna. Desutom blir spänningen mellan Rick och Shane allt större. Och jo Shane...
Det är helt klart mycket mindre action i denhär säsongen, men den är ändå mycket bra! Säsongen fokuserar mera på karaktärerna. vilket kan vara en dålig sak, med det är det inte här! De nya karaktärena som vi möter i den här säsongen är intressanta och passar bra in i serien.
 

Säsong 3
Efter att gruppen är tvungna att fly från farmen. Och har måsta fly från faror hela vintern, hittar dom ett fängelse fullt med Zombies. Rick övertygar gruppen att dom behöver fängelset för att överleva. Andrea som splittrades från gruppen har hittat en mycket större grupp(mindre by) med överlevare.
Vi möter nya karaktärer, tillochmed en gammal "vän". Den här säsongen är helt klart min favorit hittills. Det händer saker helatiden och man förväntar sig det inte alls! Det är mycket action hela tiden och karaktärerna! Karaktärerna både gamla och nya är intressantare än någonsin! Man märker allt mera hur alltig som hänt, börjat påverka Rick! Och vem kan klandra honom. du kommer att ha din haka på golvet igenom hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback