Hope, Hesher, Harry (den här veckan #4)

Jo så alla filer samma dag, alla filmer som man sett förr.
 
( * = inte första gången, sett filmen förut)
  • *Star Wars: A New Hope (1977)
  • *Hesher (2010)
  • *Harry Potter 7: part 1 (2010)
 
Min kära kaveri Pinja har aldrig sett på nån star wars film, och det går helt enkelt inte för sig alls! Jag skänner att det är min plikt att få mäniskor som inte har sett, att se på starw wars! Så då börjar man ju naturligtvil med den första filmen Star Wars: A New Hope. Jag älskar Star Wars, vad mer kan jag sega? Jag årk inte skriv om vad som händer i filmen för om du inte vet det så... jonej se på filmen!
 
Jag tycker lite synd om mäniskor som inte har sett Hesher. Det är en Komedi/Drama/Indie film. Vi följen en pojke som heter TJ. TJ och hans pappa har flyttat till hans farmor efter att han mamma dog i en bilolycka. En dag då TJ cyklar till skolan så stöter han på en man som heter hesher. Hesher kommer sen bara in en dag till deras hus och flyttar in dit. det är lite svårt att förklara men det är så jävla bra! Det är en så rolig/wtf film men typ 2/3 in i filmen blir den plötsligt väldigt mörk. Eftersom det här är en indie film så har inte så många sett sen och det är helt enkelt bara synd. Pinja som aldrig hadd sett eller hört tallats om filmen förut, sa att den är nu en av hennes favorit filmer. Hesher är typ som en ängel som kommer in till TJ liv och på något fuck'd up sett fixar det.
 
Å sen så hadd Pinja å jag lust att se på harry potter men jag hade bara dom två sista, måst skaffa dom andra... Så vi så på HP7 part1. bra film boken är betre dåh! ;) Vad kan jag beräta om filmen? hömm alltså alla vet ju vad som händer så jo... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback