Actions, Thrillers och Besvikelser (den här veckan #3)

Den här veckan har jag bara sett på filmer som jag inte sett förut! :OO omg.
( * = inte första gången, sett filmen förut)
  • Scarface - 1983
  • Children of Men - 2006
  • Donnie Darko - 2001
  • Scream - 1996
  • The Host - 2013
 
Tony Montana är en hederlig man. He wont screw you over, if you dont screw him over! Jag älskar Scarface! jätte bra story, karaktärerna och dialogerna är jätte bra skrivna, och actionen är helt super awesome! Så Tony Montana är en flykting från Kuba som kommit till Amerika. Han börjar arbeta åt mobsterna (knark och sånt u know!). Man bara tycker om Mr. Montanta, han är en man av hans ord. Den här filmen är lång, men jag tyckte om varenda del av den här filmen, och så mycket händer! Tonys karaktärsutveckling är så bra, hoh ja du måst helt enkelt se filmen!
 
Så det är i en inte så avlägsen framtid och alla kvinnorna på jorden har mistat förmågan att få barn, så mänskligheten är nu completely fuck'd i filmen Children of Men. Så vi följer en helt normal gubben som bor i London och han blir indragen i ett hemligt uppdrag att säkert förflytta den enda gravida kvinnan på jorden till ett säkert ställe. Jag tycker om den här filmen mest för att iden är något som jag inte sett förut i någon annan film, och inte bara det utan det är faktiskt en helt bra film.
 
Donnie Darko är en tonåring som har någon sorts litet mental problem. nå men en natt så träffas hans familjs hus av en jettplanmotor, fast det fanns inget plan som den kunde ha fallit ifrån. Efter den händelsen så börjar Donnie se hallusinationer av en stor kanin som heter Frank (om du vill få söta drömmar fa till Goolge images och sök: Donnie Darko Bunny). Frank övertalar Donnie att göra en massa brott. Den är inte lätt att förkalara vad den här filmen handlar om!!! men den är väldigt bra! Det är en sån därn film som man inte riktigt fattar något om vad som händer till de sista minuterna av filmen. I relly liked it!!
 
Så typ alla har ju sett Scary Movie, åtminstone nån av dem! Den första var en parodi av Scream. Så jag hitta scream i en rea box på bluray för 6,59€ så ja köpt den, jag trodde den skulle suga hårt men jag blev positivt överraskad! Om man har sett den första Scary Movie så vet du precis vad som kommer att hända i den här filmen, men det betyder inte att du inte skall se på den! Den här filmen är jätte rolig, men för att vara en skräckfilm så var det inte så mycket skräck, lite skräck men inte så mycket. Men jätte spännande. Så klart så är ju den klassiska frågan: Who is the killer? Man funderar mycket på vem det är, för man har ingen aning. Om man inte har sett Scary Movie förstås. Jag skulle absolut inte ha någontig emot att se den här filmen igen!
 
The Host kom på bio, så jag for å se på den. Så det är i famtiden, jorden och våra kroppar har blivit övertagna av aliens. Vi följer Wanda en alien som tagit över en kropp(Melanie's kropp), och när en alien tar över en kropp så skall människans medvetande försvinna, men inte den här gången. Jag älskar boken så jag hade stora förväntningar! Men jonej jag blev väldigt besviken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback